Info Mauritius        
Urlaub Info Mauritius

Webcam Mauritius

Mauritius Wetter
  Mauritius Forum  
Mauritius Bilder

Mauritius Unterkunft

Mauritius English Home

Geplante Massentoetung streunender Hunde

Hier finden sie alles mögliche über Mauritius.

Geplante Massentoetung streunender Hunde

Beitragvon wickus » Fr Jan 23, 2015 10:39

Hier eine Nachricht von PAWS Mauritius zu einer von der Regierung geplanten Massentötung streundender Hunde an Mauritius' Stränden.
(Orginal kann unter der Adresse Paws Mauritius in Facebook gefunden werden)

PLEASE SHARE, SHARE, SHARE: Ministry of Environment (Mauritius) starts MASS CATCH AND KILL of all BEACH DOGS NEXT WEEK!!

Sad, sad news that was confirmed yesterday by the Ministry. The Ministry will start a MASSIVE catch and KILL of all BEACH DOGS, this in spite of being warned that killing harmless animals is NOT the solution. The ONLY solution is EDUCATION and MASS-STERILISATION !! The killing will start in Flic-en-Flac, Belle-Mare, Mon Choisy, Blue Bay and then spread to other beaches.

Dogs on the beaches will be caught, taken to MSAW Rose-Hill. They will have 3 days to be claimed/adopted. After the 3 days they will then be taken to the pound to be killed. Unfortunately we cannot even use the words "humanely euthanised" as there is no "humane" (inflicting the minimum of pain) in HOW the euthanasia is being performed today.

HOW YOU CAN HELP?
1. By spreading the word around you online and offline
2. By letting it be known that you are AGAINST this mass catch-and-kill on FB or by emailing to authorities (menv@govmu.org)
3. By ADOPTING and SAVING a beach puppy/teenage dog/adult NOW instead of BUYING a breed dog
4. By ADOPTING from your local animal welfare NGOs: PAWS, ELI Wooff , Saving Our Strays ( SOS ) - Dogs Of Mauritius so that we can SAVE MORE beach dogs
5. If you are feeding a beach dog today, please inbox us a picture/description/location/mobile and we will create an album for potential adopters
6. Non-mauritians: please email the authorities and tell them you are not happy with this situation!! We have so many beach dogs who have been adopted by tourists and gone abroad to lead a happy, pampered life
7. If you live near a beach, keep your dogs secure inside your yard and when you go out for a stroll, always keep your dog on a LEASH
8. If you own a hotel, please contact PAWS for our successful DOG or CAT cafe projects whereby the hotel takes care of its strays and works with PAWS for sterilisation of its dogs and education of its staff.

Let us SAVE as MANY as those harmless and innocent animals as we can! Time is running out

wickus
moris forum membre a'élite
moris forum membre a'élite

Bilder: 0

Info Mauritius Annonce

Re: Geplante Massentoetung streunender Hunde

Beitragvon Nora » Fr Jan 23, 2015 15:47

Wenn das wirklich durch die Regierung durchgezogen wird, werde ich die Erste sein, die dort keinen Urlaub mehr macht. Das wäre meine Antwort darauf! Anders können die Menschen, die nicht dort leben, es nicht zum Ausdruck bringen!
Dort lebende Menschen haben mehr Möglichkeiten, dagegen vorzugehen. Sie müssen es nur tun. Was ich bezweifel.... Beste Grüße Nora
Nora
content partagé
content partagé

Beitragvon suncooler » Fr Jan 30, 2015 9:04

Mein Urlaub im Dezember 2014 war wohl auch mein letzter Urlaub auf Mauritius.

Wer eine Petition gegen das Programm der Regierung von Mauritius unterschreiben will, kann dies hier tun:

http://www.avaaz.org/en/petition/Minist ... s/?cAzbfgb

Hier ein paar Bilder dieser schönen Tiere:

https://www.flickr.com/photos/guidosfot ... 9288276350

suncooler
nouvo
nouvo

Beitragvon Nora » Fr Jan 30, 2015 11:23

Danke Suncooler, ich habe unterschrieben. Ich hoffe, daß es was hilft.
Schöne Fotos von den Hunden! Mir haben sie in all den Jahren noch nie was zu Leide getan! Beste Grüße Nora
Nora
content partagé
content partagé

Beitragvon musicjunkie » Fr Jan 30, 2015 12:18

Dies ist ein schönes Bild.Vielen Dank für Ihre Fotos.ich hoffe nur, dass diese Politik nicht passieren.
musicjunkie
encor Basic
encor Basic

Beitragvon suncooler » Di Mär 10, 2015 6:45

Ich danke Euch für Eure positiven Antworten!!

Wer noch helfen möchte:

Ellie Sharp und Craig Cole, ein Paar aus Bassingbourn in England, wird demnächst an einem bungee jump teilnehmen, um Geld für Saving Our Strays (SOS) - Dogs of Mauritius - zu sammeln. SOS ist eine Tierschutzorganisation, deren Ziel es ist, Straßenhunden in Mauritius zu helfen. Das Reisebüro Jasmine Holidays unterstützt das Paar mit einem Pfund für jede like seiner Facebook-Seite.

https://www.facebook.com/pages/Jasmine- ... 6710776357
suncooler
nouvo
nouvo

Zurück zu Fragen zu Mauritius