Info Mauritius        
Urlaub Info Mauritius

Webcam Mauritius

Mauritius Wetter
  Mauritius Forum  
Mauritius Bilder

Mauritius Unterkunft

Mauritius English Home

Angriffslustige Seeschlange in der Kite Bucht von le Morne

Hier finden sie alles mögliche über Mauritius.

Beitragvon Sundri » Do Okt 08, 2009 19:49

Also: heute neue Buecher in MRU erstanden. Guide to the Reptiles and amphibians of Maurritius.
Es gibt: Yellow-bellied sea snake (Pelamis platurus): Found in the oceans between the eastern coast of Africa and the western coast of America. Rarely encountered in Mauritius waters, although in 2003 an adult was found on the lagoon beach of Flat Islande.
Description: A medium sized venomous snake; average 90 cm total lenght.Colorisation is very distinct, with a dark brown to black back and bright yellow to dull orange-yellow sides and underside; the two colours are separeted by a sharp border. The flattened broad paddle-like tail is yellow with broad black bands,strips or spots. The underside of the large head can be more yellowish-brown in colour.

An den Strand gespuelt, koennen sie sich nicht fortbewegen.

Andere Schlangen in Mauritius: Round Island Boa (Casarea dussumieri), Indian Wolf snake (Lycodon aulicus),Floerpot snake (Ramphotyphlops braminus), Slender worm snake (Typhlops porrectus).

lG Sundri

Bild
Sundri
mari bon connaisance lor moris
mari bon connaisance lor moris

Bilder: 94

Info Mauritius Annonce

Beitragvon Doro » Fr Okt 09, 2009 10:15

Sundri hat geschrieben:Rarely encountered in Mauritius waters, although in 2003 an adult was found on the lagoon beach of Flat Islande.

Na, ich denke die Wahrscheinlichkeit einem Exemplar zu begegnen ist doch äusserst gering?

Danke übrigens auch für die Info der Landschlangen. Dachte immer die kleinen schwarzen wurmähnlichen Dinger wären irgendwelche 'Riesenwürmer', jetzt weiss ich wenigstens was es ist. Und nu weiss ich auch wie die Schlange heisst die sich schon mal hier 'rumtreibt. Beim Namen genannt schaut man irgendwie anders hin. Die erstgenannte gibt es aber glaub ich nur auf Round Island? Oder?

Gruss von Doris die immer noch frohen Mutes Tauchen gehen will :wink)
Eigentümer Gästehaus Bellevue Tamarin
Doro
moris forum membre a'élite

Bilder: 0

Beitragvon wickus » Fr Okt 09, 2009 14:30

wickus

Bilder: 0

Vorherige

Zurück zu Fragen zu Mauritius