Info Mauritius        
Urlaub Info Mauritius

Webcam Mauritius

Mauritius Wetter
  Mauritius Forum  
Mauritius Bilder

Mauritius Unterkunft

Mauritius English Home

Aktuell: Explosion in Grand Baie

Hier finden sie alles mögliche über Mauritius.

Aktuell: Explosion in Grand Baie

Beitragvon joana » So Jul 25, 2004 17:21

Hallo zusammen,

nachfolgender Artikel ist von Reuters zu der heutigen Explosion des GBS-Komplexes.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

GRAND BAIE, Mauritius (Reuters) - An explosion in the tourist resort of Grand Baie on the Indian Ocean island of Mauritius killed two people and injured 13 others in the early hours of Sunday morning, police said.

"An explosion occurred at around 1:45 local time in a building housing restaurants, bars and shops in Grand Baie," police spokesman Max Louison said.

"At this moment we are not in a position to say what the cause of the explosion is. But we are taking it very seriously."

The blast, which killed a local man and a woman both in their mid-twenties, caused the top floor of the two-storey building partly to collapse and blew out windows on the ground floor.

Scores of soldiers were helping civilians and police officers remove debris from the site, while helicopters buzzed overhead, a Reuters witness said. Forensic experts were trying to find the cause of the blast.

"I hope that the police will complete their inquiries on this and that the cause of the explosion will be established as soon as possible," Prime Minister Paul Berenger told reporters.

"The explosion of gas cylinders as a cause cannot be discarded."

Police said the building had been completely evacuated. Four of the injured, who were all believed to be locals, had been taken to a nearby hospital.

Tourism is one of the main economic pillars on the tiny island of 1.2 million people, strategically situated between the African continent and Asia. Over 700,000 tourists visited its white sand beaches last year.

There was no immediate indication that the blast might have been deliberately caused, but the United States issued a travel advisory in March warning of a possible terrorist threat on the island and in the wider east African region, although Mauritius has no history of such attacks.

Mauritius in fact has actively promoted itself as a safe haven destination since the Sept. 11, 2001 attacks on U.S. cities.

The island -- which lies 4,000 km (2,500 miles) east of South Africa -- is also a major regional banking center and the world's seventh largest sugar exporter. It plans to turn itself into a "cyber island" information technology hub linking Asian software expertise with Africa.

joana
Site Admin
Site Admin

Bilder: 30

Info Mauritius Annonce

Beitragvon rotbaart » So Jul 25, 2004 22:05

ist das im richmond hill complex ? oder an der royal road ?
rotbaart
encor Basic
encor Basic

Beitragvon Helmut Wolf » So Jul 25, 2004 23:56

Hi,

kann uns jemand sagen, wo das Gebäude genau liegt.

Danke und Gruß

Geneviève und Helmut
Helmut Wolf

Beitragvon anne » Mo Jul 26, 2004 1:15

Hi

es war der
Grand Baie Store

hier gibt es die Fernsehsendung,
nach den Nachrichten kommt ein langer Filmbericht,
die Aufräumarbeiten sind in vollem Gange

http://mbc.intnet.mu/news.htm

liebe Grüße anne
anne
moris forum membre a'élite

Bilder: 0

Beitragvon Helmut Wolf » Mo Jul 26, 2004 8:08

Hi Anne,

vielen Dank für die Info!!! :ploppop

Wir haben auch MBC angesehen.
Trotzdem haben wir keine Vorstellung, wo es liegt.
Ist unten eine Bar bzw. ein Restaurant?
Innen geht es mit einer Rollstreppe auf die erste Etage
zu einem kleinen Einkaufscenter?

Liebe Grüße

Geneviève und Helmut
Helmut Wolf

Beitragvon Fräulein Beck » Mo Jul 26, 2004 10:10

Gibt es etwas inzwischen über den Hintergrund der Explosion?
Fräulein Beck
content sa forum la
content sa forum la

Bilder: 3

Beitragvon Hinnah » Mo Jul 26, 2004 11:36

Hallo Helmut,

ja genau das Gebäude ist es. In der oberen Etage ist ein Restaurant, Shops und eine Spielhalle.
Unten befindet sich ein supermarkt, eine Bar und verschieden shops.
Ich kenne dieses Gebbäude sehr gut.
Ein Freund von Kavi hat es auch erwischt. Zum Glück nur leicht verletzt. Er arbeitet in der Bar. Somit erreichte uns die Nachricht direkt nach der Explosion.

Weiss schon einer mehr????

Liebe Grüße
Miriam
Hinnah
aide boucou
aide boucou

Beitragvon Blue Marlin97 » Mo Jul 26, 2004 13:04

Ups, direkt nebenan ist meine Lieblingskneipe "La Vielle Rouge". Hoffe im Oktober da noch mein Bierchen schlürfen zu können. Aber das ist zweitrangig...

Von hier aus meine besten Genesungswünsche an alle Verletzten, Kavis Freund inklusive, leider haben es ja zwei Verletzte nicht überlebt ... Mann oh Mann, es passt irgendwie gar nicht in die heile Inselwelt und holt einen doch recht hart in die Realität zurück ...
*** Fight Rascism ! ***

*No one knows the mysteries of life or its ultimate meaning, but for those who are willing to believe in their dreams and in themselves, life is a precious gift in which anything is possible . . . *
Blue Marlin97

Beitragvon Luckyboy » Mo Jul 26, 2004 20:20

Hi alle zusammen,

habe mir gerade mal die Bilder angesehen. oh oh. Sieht ja ziemlich heftig aus. Kenne den Schop und die Gegend auch ganz gut. Leider verstehe ich kein Wort alles läuft in Französisch. Hat schon einer von Euch ne info über den Hintergrund.
Was meint Ihr sollte man in der nächsten Zeit GrB lieber meiden ????
Auch von mir die besten Wünsche an alle Betroffenen.
impossible is nothing

+++HTMG+++
Luckyboy
content partagé
content partagé

Bilder: 16

Explosion in Grand Baie

Beitragvon simmex » Mo Jul 26, 2004 20:58

Hallo!
Ich war schon 2 mal in Grand Baie auf Urlaub und bin erschüttert was da passiert ist. Ich habe einen Bericht (französisch aber mit Foto)über die Explosion gefunden.
http://www.lemauricien.com/mauricien/
simmex
content partagé
content partagé

Bilder: 73

Info Mauritius Annonce

Nächste

Zurück zu Fragen zu Mauritius